Впродовж карантину навчаємось з допомогою електронного ресурсу, знайомимось з теоретичними, експериментальними матеріалами; виконуємо практичні завдання

Урок 10 квітня

Тема уроку: Практична робота №2 "Генетичні зв'язки  між неорганічними речовинами"

Роботу оформляємо на подвійному аркуші в клітинку так як це виконуємо в зошитах для практичних робіт.

Варіант роботи обираєте самостійно, оформлюємо

Тема. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами

Мета. Дослідити генетичні зв'язки між різними класами неорганічних речовин
Обладнання:
І варіант: натрій гідрогенкарбонат, натрій карбонат, барій хлорид, алюміній хлорид, натрій гідроксид
ІІ варіант: тетрагідроксоалюмінат натрію, хлоридна кислота, сульфатна кислота, нітратна кислота. ферум (ІІІ) хлорид, калій гідроксид

                       Для виконання роботи скористайтесь інструкцією на стор.205
                                                                 
                                                                  Хід роботи

Що робили
Що спостерігали











Вам видано розчини вихідних речовин — натрій гідрогенкарбонату і алюміній хлориду (варіант 1), натрій тетрагідроксоалюмінату і ферум(ІІІ) хлориду (варіант 2).
Виконайте запропоновані завдання, використовуючи за потреби розчини натрій карбонату, натрій гідроксиду, барій нітрату, амоніаку і сульфатної кислоти.
ВАРІАНТ І
Завдання 1. Доберіть реактиви і здійсніть хімічні перетворення сполук Карбону згідно зі схемою NaHCO3 → Na2CO3 → ВаСО3→ СО2.

а) NaHCO3 → Na2б)CO3
Про взаємоперетворення карбонатів і гідрогенкарбонатів можна повторити...

б) Na2CO3 → ВаСО3

в) ВаСО3→ СО2. відбувається подібно до  (Добування карбон(IV) оксиду взаємодією кальцій карбонату та кислоти)

)Завдання 2. Добудьте алюміній гідроксид із алюміній хлориду (кількома способами).


  • Які перетворення в завданні 1  можна здійснити без використання хімічних реактивів? Напишіть відповідні хімічні рівняння.
  • Який реагент потрібно додати до розчину натрій гідрогенкарбонату, щоб добути барій карбонат? Складіть рівняння реакції.
ВАРІАНТ II
Завдання 1. Доберіть реактиви і здійсніть хімічні перетворення сполук Алюмінію згідно зі схемою Na[Al(OH)4] → Аl(OН)3 → Al2(SO4)3 → Al(NO3)3.

а) Na[Al(OH)4] → Аl(OН)3 

б) Аl(OН)3 → Al2(SO4)3 (в нашому випадку замість хлоридної буде сульфатна кислота)

в) Al2(SO4)3 → Al(NO3)3.

Завдання 2. Добудьте ферум(ІІІ) гідроксид із ферум (III) хлориду (кількома способами).
Перед виконанням кожного завдання продумайте свої дії та складіть план експерименту. Над стрілками в схемі завдання 1 запишіть формули реактивів.
Послідовність дій, спостереження, висновки і хімічні рівняння в молекулярній та йонно-молекулярній формах запишіть у таблицю:
  • Як із алюміній нітрату добути алюміній сульфат за допомогою однієї реакції? Напишіть відповідне хімічне рівняння і зазначте умови проведення досліду.
  • Чи можна здійснити реакцію за участю натрій тетрагідроксоалюмінату, серед продуктів якої буде алюміній нітрат? У разі позитивної відповіді складіть молекулярне і йонно-молекулярне рівняння.
Роботу завершуєм написанням висновка та надсилаємо зручним для вас способом, який вказувала в попередніх уроках.
Бажаю успіху!

Немає коментарів:

Дописати коментар